O starociach, czyli czego możemy się nauczyć od starożytnego Kościoła

Marek Starowieyski


Uniwersytet Warszawski, Instytut Filologii Klasycznej (Poland)

Abstract

The article contains the text of a lecture given by Fr. prof. dr hab. Marek Starowieyski during the ceremony of awarding him the title of doctor honoris causa of the Pontifical Faculty of Theology in Warsaw.


Keywords:

doctor honoris causa, the Pontifical Faculty of Theology in Warsaw, Marek Starowieyski

Starowieyski M. (1999), Słownik wczesnochrześcijańskiego piśmiennictwa Wschodu. Literatury — arab­ska, armeńska, etiopska, gruzińska, koptyjska, syryjska, Warszawa.
  Google Scholar

Starowieyski M. (2006), Czego mogą nas nauczyć Ojcowie Pustyni, Kraków.
  Google Scholar

Starowieyski M. (2006), Barwny świat apokryfów, Po­znań 2006.
  Google Scholar

Szymusiak J.M., Starowieyski M. (1971), Słownik wczesnochrześcijańskiego piśmien­nictwa (Starożytna myśl chrześcijańska 2), Poznań 1971.
  Google Scholar


Published
2018-04-27

Cited by

Starowieyski, M. (2018). O starociach, czyli czego możemy się nauczyć od starożytnego Kościoła. Warsaw Theological Studies, 31(2), 17–26. https://doi.org/10.30439/WST.2018.2.3

Authors

Marek Starowieyski 

Uniwersytet Warszawski, Instytut Filologii Klasycznej Poland

Ks. prof. dr hab. Marek STAROWIEYSKI – kapłan Archidiecezji Warszawskiej. Patrolog i biblista, historyk literatury wczesnochrześcijańskiej, tłumacz, pisarz. Wieloletni wykładowca Uniwersytetu Warszawskiego, Katolickiego
Uniwersytetu Lubelskiego, Papieskiego Instytutu Patrystycznego Augustinianum w Rzymie, Papieskiego Wydziału Teologicznego w Warszawie i Wyższego Metropolitalnego Seminarium Duchownego w Warszawie. Autor licznych publikacji z zakresu chrześcijaństwa antycznego i patrologii.



Statistics

Abstract views: 165
PDF downloads: 81


License

The journal is available free-of-charge and according to the Open Access regulations (as a PDF file on the website). The authors do not incur any costs related to publication. The journal is published in accordance with the Creative Commons license standard:  CC BY-ND 4.0 (Attribution – NoDerivatives 4.0 International)  and does not follow a concrete policy of conducting research. By submitting the article, the author gives the consent to such a form of sharing the text. The authors of the published articles retain their copyrights.